mandag den 4. oktober 2010

Ti ting, man kan tænke på en stige

1) Shit, hvordan får jeg bakken over i den anden hånd?
2) Hvor er der stille heroppe - eller også er det bare panikpulsen, der overdøver alt andet
3) Gud, lad det være nok med to overmalinger
4) Hvis jeg nu strækker mig, så kan jeg nå... nej, det kan jeg IKKE, shit, shit, shit
5) Hvis jeg nu lukker øjnene, så er det måske ikke så slemt... jo det ER, shit, shit, pis
6) Gad vide, hvorfor det var en Malkovich-tunnel, jeg tænkte på først?
7) Måske skulle jeg have malet, før jeg anlagde bed lige der, hvor stigen skal stå
8) Nu giver det mening at have dared mig selv med alle de rutsjebaner
9) Åh nej, jeg HÅBER, det er nok med to overmalinger
10) Hmm, hvor smart tænkt her på sidste optur, at jeg kan hænge penslen på stigen, så den ikke vejer på bakken... Næsten ærgerligt, at jeg først skal male igen til foråret...

Højt op


To flader med grunder


To flader med én overmaling


Done! To flader med to overmalinger, sokkel med to overmalinger, trappe(!) med tre (!) overmalinger - alt sammen meget pænere, end jeg havde turdet håbe på. Lidt stolt er jeg :-)


Jeg skynder mig lige at tilføje 10 uddybende kommentarer:
1) Man går hele vejen ned ad stigen, skifter hånd og kravler op igen
2) Begge dele. Jeg kunne høre, hvad Vestas-beyggefolkene sagde 100 meter væk...
3) I princippet ikke...
4) Ja, der er et hjørne langt inde over taget, som står tilbage i rustik umalet stil. Hvis vi får et stillads op, mens der er tålelig maletemperatur, går det muligvis over
5) Hold da op, hvor jeg bander i tankerne, hva'? Og bruger aldeles outdatede bandeord. Hmm
6) Et spørgsmål, jeg begyndte at skrive et blogindlæg om, men det røg af sporet og blev ikke særlig læsevenligt. Måske får jeg gjort noget ved det en dag
7) Ja, men så havde jeg ikke fået anlagt det bed, for det er først i den sidste uge, jeg kunne bruge alle(!) dage på at male qua temperatur og fugt og almen arbejdsbyrde
8) for jeg er ikke til at stoppe, når jeg nærmer mig Tivoli eller et sommerland, op skal jeg, trods aldersbestemt (tror jeg) stigende hjertebanken
9) se svar 3, og det er jeg ligeglad med. Det er fint nok til os
10) For der er nemlig hele resten af huset...

1 kommentar:

  1. Du er simpelthen for sej Kristine!!!
    KH og misundelige blikke over hækken fra Birgith

    SvarSlet